fbpx

6 TikTok-contentideeën voor jouw bedrijf

Het is zondagavond en het enige wat je denkt is: “Pfff, wat moet ik nu in godsnaam posten op mijn TikTok-bedrijfsaccount?”. You’re not alone. Het platform is de afgelopen jaren enorm hard gegroeid. Je ziet de ene hype na de andere passeren. Met zijn korte video’s en focus op muziek is het platform een totaal andere manier van content maken. Maar wat kun je nu posten? Wij maken het je gemakkelijk: hier zijn 6 contentideeën waarmee je meteen aan de slag kan.

FAQs for the win

Zie het als klantenservice in een nieuw jasje. Het is een efficiënte manier om veelgestelde vragen van klanten te beantwoorden en klantenservice te bieden. Je volgers houden van korte en visueel aantrekkelijke video’s die hen snel informatie geven. Vertel in een korte knaller hoe je te werk gaat, wat de prijs is of hoe snel je een product kan leveren. Heb je een nieuwe toffe samenwerking of service? Shoot info!

Tip: Gebruik belangrijke zoekwoorden in je FAQ-video’s. Dat zorgt dat je profiel en content sneller vindbaar is via de zoekfunctie.

@gele_flamingo

Komt er een bestelling binnen? Dan gaan we meteen aan de slag met je pakje! 📦 Met vééééél liefde ingepakt. 💖 #degeleflamingo #pakjes #bestellingen #inpakken

♬ original sound – DJ R-LO | The Peoples DJ

Geef een blik achter de schermen

Deze mag je heel letterlijk nemen. Geef je volgers een unieke kijk in je leven als ondernemer of marketingmanager: Hoe ziet jouw dag eruit? Of voor de niet-boomers onder ons: “A day in the life”. Neem je volgers een dag mee naar het werk en toon hen waar je aan werkt en wat je favoriete lunchplek is. Je kan bijvoorbeeld ook een video maken over hoe je een bestelling inpakt.

Sharing is caring

TikTok is dé ideale zoekmachine geworden voor Gen Z. Ze schuiven Google aan de kant en zoeken hun tips & tricks via TikTok. Last-minute lunchke in ‘t stad? Inspiratie nodig om je terras zomer-proof te maken? Of een citytrip naar Barcelona plannen? Op TikTok vind je meteen tips & tricks! Plus dankzij dit soort videocontent zie je binnen 10 sec waarover het gaat. Als bedrijf kan je hier perfect op inspelen. Deel je expertise en plaats korte video’s met praktische tips. Op deze manier geef jij je doelgroep meer waarde én kom je overtuigend over als bedrijf. Zo help je jouw potentiële klanten en wanneer ze zoeken naar jouw dienst of product denken ze meteen aan jou. En meer moet dat niet zijn.

User Generated Content

Eigenlijk is dit gewoon een fancy woord voor content die van echte klanten zoals jij en ik komt. Guess what? TikTok is de place to be hiervoor. Je kunt een hashtag-campagne starten of een challenge lanceren om je volgers uit te dagen. Denk ook zeker aan de duet-functie. Je volgers kunnen zo hun eigen video naast die van je bedrijf plaatsen, waardoor een split screen-effect ontstaat. Waarom UGC zo fantastisch is? Mensen vertrouwen gewoon meer op de ervaringen en aanbevelingen van andere gebruikers én het zorgt voor meer conversies.

Stel je team voor

Meet the team! Gezichten op sociale media werken gewoon goed en dat is bij TikTok niet anders. Maak het zo gek als je zelf wil en gebruik humor. En vooral, hou het laagdrempelig. Via deze content laat je je authenticiteit zien en gaat je likeability sowieso door het dak. Deze vragen zetten je alvast op weg richting een knaller van een video: Wie doet wat binnen je bedrijf? Wat is hun favoriete taak? Wat doen ze in hun vrije tijd? Hoe drinken ze hun koffie? Wat eten ze het liefst?

Case study in de kijker

Zet je projecten eens in de kijker. Waar ben je trots op? Heb je iets extreem zot gecreëerd de afgelopen maand of heb je belachelijk goeie resultaten behaald? Breng je volgers op de hoogte. Vertel bijvoorbeeld welke uitdagingen je klant had en hoe je dit project hebt aangepakt. Zo creëer je vertrouwen bij je volgers.  


Tip: Keep it short & simple. Beperk je video’s tot maximum 15 à 20 seconden zodat je volgers geïnteresseerd blijven. TikTok wilt snackable content, dus het gaat inderdaad heel snel.

En remember, op TikTok hoef je echt niet te serieus te zijn. Toffe content die inspeelt op trends doet het altijd goed. Zoek het vooral niet te ver. Neem een leuke sound en pas de trend die er bij hoort toe op jouw sector of bedrijf.

Et voila, met deze ideeën kom je toch al een heel stuk verder met je TikTok account! Bundel je graag al deze zotte contentideeën op één plek? Bekijk hier for free onze contentplanner. Sharing is caring, toch? 😉

Zijn er nog vragen?

Zie je door het bos de bomen niet meer? Van Google Ads tot Tiktok, wij begeleiden je graag door de social media jungle.

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!