fbpx

Waarom zou je als bedrijf nu inzetten op TikTok?

“TikTok is voor dansende meisjes”. Uhu, die uitspraak horen we wekelijks. De invloed die TikTok vandaag heeft op de wereld wordt nog altijd onderschat. In België zijn er op dit moment meer dan 3 miljoen TikTok users. Dat is een stijging van maar liefst 75% vergeleken met vorig jaar. Bovendien zit de gemiddelde gebruiker ongeveer een uur per dag op de app. Niet niets dus. Stel je eens voor dat jij daar met jouw bedrijf aanwezig zou kunnen zijn.

TikTok is Google voor Gen Z

Nieuwe tafel nodig? TikTok. Niet zeker weten hoe je iets moet repareren? TikTok. Lunchspot in Amsterdam opzoeken? TikTok. Zeg nu zelf, waarom zou je nog via Google zoeken wanneer je op TikTok een duidelijke video van 15 seconden kan bekijken? 

Eigenlijk is het heel simpel. Gen Z (16 tot 25 jaar) gebruikt TikTok als zoekmachine. Wil je hen bereiken? Dan zal je als bedrijf een TikTok-account moeten aanmaken. Maar dat is lang niet de enige reden om vandaag als bedrijf op TikTok te zitten.

In tegenstelling tot Google zijn de video’s die je vandaag op TikTok ziet (nog) niet commercieel. Users plaatsen video’s bomvol nuttige info voor andere users. Bovendien is er in België tot nu toe weinig concurrentie aanwezig op het platform. Slechts tientallen bedrijven posten dagelijks actief.

Hoe kan je goed scoren op TikTok?

“Don’t make ads, make TikToks”. Hoe authentieker en creatiever je content, hoe beter je TikToks zullen scoren. Maak content die je doelpubliek écht aanspreekt door middel van storytelling. Probeer gebruikers vanaf de eerste seconde mee te nemen in je verhaal en wissel om de 3 seconden van shot om hun aandacht te houden. Die TikToks zullen veel beter scoren dan platte commerciële advertenties.

Nog niet overtuigd?

  • Via het algoritme van TikTok komt jouw product bij de juiste doelgroep terecht.
  • TikTok is entertaining en users met een happy mind hebben meer zin om te kopen.
  • TikTok heeft net als LinkedIn meer users dan content. Dus als bedrijf word je echt beloond om dingen te posten.
  • TikTok herkent de woorden in je audio en ondertiteling. De juiste woorden gebruiken, doet wonderen voor je SEO.

Nog meer lezen over TikTok? Dat kan! Ontdek nog meer tips over hoe je TikTok het best gebruikt met je bedrijf in onze blog.

Zijn er nog vragen?

Zie je door het bos de bomen niet meer? Van Google Ads tot Tiktok, wij begeleiden je graag door de social media jungle.

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!