fbpx

8 tips om Gen Z te bereiken

Gen Z, voor sommige de zwakke generatie en voor andere de gouden generatie. Veel ondernemers willen graag Gen Z bereiken, maar weten zelf echt niet meer weten hoe ze dit moeten doen.

Vaak heb ik het gevoel dat de kennis rond social media en Gen Z niet te vinden valt in Vlaanderen. Maar geen probleem, wij hebben een gezellige en leerrijke trip naar Amsterdam gedaan om weer iets slimmer te worden over deze onderwerpen

✔️ TikTok is een platform waar je merk de ‘fun uncle’ kan zijn en niet de ‘polished parent’. Je kan op zo’n toffe manier je doelgroep bereiken, wat totaal anders is als op Facebook en LinkedIn bijvoorbeeld.

✔️ Als je content deelt gefocust op Gen Z, stel jezelf dan deze 4 vragen. Zou iemand dit delen met zijn vrienden? Zou iemand hierop reageren? Zou iemand dit liken? Is het verrassend of entertaining?

✔️ Gen Z is heel community gericht, ze willen ergens bij horen, zij willen de connectie aangaan. Het is belangrijker dan ooit om je bedrijfscultuur ook online te tonen.

✔️ Merken denken dat ze de strijd aan moeten gaan met hun concurrentie op TikTok. Maar dit is niet zo. Je concurrenten zijn de andere creators. Mensen zijn aan het scrollen door funny en inspirerende video’s, zorg dat je merk hier tussen past. Is jouw content TikTok-proof? Of gaat je doelgroep meteen denken ‘boeien’?

✔️ Merken kijken te vaak naar views en volgers als ze creators uitkiezen om samen te werken. Maar kijk verder! Volgende zaken zijn belangrijker: hun vibe, doelgroep, interesses en uitstraling.

✔️ Het referentiekader van Gen Z is veel breder geworden. Ze zijn niet meer gebonden aan lokale dingen, maar kunnen input vanuit heel de wereld krijgen. Zo kan je creators van Amerika tot Azië en terug op de voet volgen

✔️ We weten nog niet wanneer, maar de functies ‘TikTok Shop’ en ‘City Targeting’ op TikTok Ads komen eraan. Wanneer deze (eindelijk 😅) beschikbaar worden ga je echt next level kunnen adverteren.

✔️ Bij Gen Z moet je focussen op het ‘wij-gevoel’. Dus de mindset van ‘ik ben een bedrijf en jij bent de klant’ werkt niet. Hoe kan je dat wij-gevoel creëren? Door feedback te vragen aan je community, te reageren op hun comments en letterlijk te vragen welke content zij nog willen zien.

Lang verhaal kort: Gen Z wilt de connectie aangaan met je merk. Stop dus met te focussen op je product of dienst, maar ga voor inspirerende en entertainende content.

Zijn er nog vragen?

Zie je door het bos de bomen niet meer? Van Google Ads tot Tiktok, wij begeleiden je graag door de social media jungle.

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!