fbpx

Tips & tricks mobile-friendly content

‘Mobile first’ is ondertussen een term die we de laatste jaren vaker horen, en ik ben het daar helemaal mee eens. Want een gemiddeld persoon zit zo’n 3 uur en 15 minuten per dag op zijn smartphone. Bij de jongere doelgroep is dit natuurlijk nog meer. Echt crazy, toch?

Je weet wel, ze scrollen lekker door hun Instagram-feed of checken wat TikToks. En via deze kanalen adverteert jouw merk dan ook. Focus dus als bedrijf op mobile-friendly content. Alles wat je online hebt, zoals websites, video’s, advertenties, enzovoort, moet er goed uitzien op de smartphone.

De vraag is dan alleen: ‘hoe doe je dit?’ Ik deel graag onze tips, tricks en learnings.

Even terug naar de basis. Check zeker of je de juiste afmetingen gebruikt. Ik zie bijvoorbeeld nog veel advertenties op Instagram Stories die eigenlijk totaal niet overeenkomen met de juiste afmetingen. Het ziet er niet uit, is onprofessioneel en je benut niet de maximale ruimte.

Alles moet tegenwoordig sneller, ook de website. Dit zien we vaak misgaan bij onze klanten. De snelheid van de webpagina achter de advertentie is ‘te traag’. Resultaat? Mensen tikken op een advertentie, moeten enkele seconden wachten en klikken snel de advertentie weg. Controleer dus zeker de snelheid van je website. Gebruik de tool PageSpeed Insights om te ontdekken welke optimalisaties je kunt doorvoeren.

Niemand leest graag te veel tekst, dus houd hier echt rekening mee. Gebruik bullet points in je advertenties en op websites om toch de juiste informatie te geven. En focus natuurlijk op foto’s, video en visuals. Video is zo hard gegaan de laatste jaren en is dankzij TikTok helemaal een perfecte match met de mobile users.

Check dus zeker of je online communicatie mobile friendly is en ga voor meer conversies. 

Zijn er nog vragen?

Zie je door het bos de bomen niet meer? Van Google Ads tot Tiktok, wij begeleiden je graag door de social media jungle.

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!