fbpx

3 dingen die je moet vermijden op socials

Hoe pak je nu het beste je socials aan in 2024? De trends, platformen en algoritmes gaan snel. Het is dus een kunst geworden om steeds up-to-date te blijven.

Naast weten wat je moet doen, is het ook belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen.

Hier zijn de 3 meest gemaakte fouten op het gebied van sociale media:

We leven in een video tijdperk. Als we een sociale media-app openen, zien we video na video. Thanks to TikTok! Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram zijn hierin meegegaan.

Toch zien we nog veel merken die heel grafisch opgemaakte content posten en adverteren. Hierdoor is het engagement veel lager, want de persoon aan de andere kant van het scherm wil waardevolle en authentieke content zien. Dit bereik je met video’s en foto’s, denk bijvoorbeeld aan behind-the-scenes content. 

Social SEO is veranderd: veel hashtags zijn niet langer een must, maar de juiste mix doet ertoe. Het draait nu om engagement en het matchen van je content met vergelijkbare profielen. Een slimme keuze van 2 of 3 relevante hashtags kan nog steeds waarde toevoegen. Maar focus vooral op inhoud, gebruik de juiste woorden in je tekst en video of afbeelding.  

Ik val in herhaling, maar het is zo belangrijk om het nogmaals te benadrukken. Veel bedrijven plaatsen enkel berichten met als doel te verkopen. Maar besef dat aan de andere kant van het scherm mensen zitten. Wie wil er nu een merk volgen op sociale media als ze eigenlijk niets nuttigs te zeggen hebben?

Laat die verkooppitches even achterwege en focus op het delen van content die inspireert, informeert en echt van waarde is.

Zijn er nog vragen?

Zie je door het bos de bomen niet meer? Van Google Ads tot Tiktok, wij begeleiden je graag door de social media jungle.

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!