Hoe wij familiebedrijf Tom Nollekens hielpen in de online jungle
Een ijzersterk online imago creëren, doe je niet zomaar even. Je wil met je bedrijf meer focussen op online groei, maar je hebt totaal geen idee hoe en waar je moet beginnen. Klinkt bekend? 😅
Onze partner Groep Tom Nollekens zat in de zomer van 2022 in hetzelfde schuitje. Op hele korte tijd was het aantal filialen van hun onderneming verdubbeld. Als ambitieus familiebedrijf wilden ze online professionaliseren zonder daarbij hun authenticiteit te verliezen. Ze zochten een partner die hun waarden als familiebedrijf begreep en hen door de online marketing jungle kon leiden (lees: Twaalfde Man). 🚀
Matthias Nollekens
Commercieel medewerker
Het jong geweld bij Twaalfde Man weet ons op een boeiende manier te inspireren en uit te dagen om onze online aanwezigheid naar het volgende niveau te brengen.
Jasper en zijn team helpen ons bij het structureren van onze online kanalen om zo onze diverse klantengroepen op een goede manier te bereiken. Ze werken vlot, flexibel en gestructureerd.
Wij zijn alvast benieuwd naar de verdere samenwerking tussen de Groep Tom Nollekens en Twaalfde Man!
De uitdaging
Een bedrijf voor de allereerste keer online positioneren is een grote uitdaging.
Zeker ook omdat Tom Nollekens bestaat uit 2 verschillende takken: Profshop Plus voor afwerkingsmaterialen en Tom Nollekens voor verf, decoratie en onderhoud.
Ze wilden zowel een business-to-business als business-to-consumer doelgroep targeten. Het zou ook de eerste keer zijn dat Groep Tom Nollekens zijn b2c-klanten via socials bereikt. Genoeg uitdagingen voor ons dus! 😉
Het doel?
- B2c naamsbekendheid opbouwen
- Nieuwe b2b-klanten aantrekken
- Huidige b2b-klanten op de hoogte houden
- Frisse online look & feel
- Meer omzet draaien
- Online aanwezig zijn op hetzelfde platform als hun doelgroep
- Professioneel overkomen zonder hun authenticiteit te verliezen
De samenwerking
Alle goede samenwerkingen beginnen met een brainstorm. Waar staan we momenteel? Waar gaan we naartoe? En op welke termijn? Op basis van de antwoorden en onze expertise maakten we een strategisch plan op. Al vrij snel werd duidelijk dat een nieuwe website aan de orde was om die frisse look & feel te creëren. De oude website had een verouderd ontwerp en navigatie. Hierdoor was de key informatie moeilijk te vinden.
Verder voorzagen we nieuw professioneel beeldmateriaal (foto & video), maakten we ads (Google, Facebook en Instagram) op, maakten we een Instagram-account aan en verzorgden we de organische content (LinkedIn, Facebook & Instagram).
Hierbij focusten we op het in beeld brengen van het toegankelijke karakter van het familiebedrijf en de merken in hun aanbod met professioneel beeldmateriaal en communicatie naar zowel de b2c- als de b2b-doelgroep.
Het resultaat
- Een website die zowel de b2b als de b2b-doelgroep aanspreekt
- Professionele foto's en video's
- Relevante organische content om top-of-mind te blijven
- Advertenties die maandelijks nieuwe potentiële klanten naar de gloednieuwe website lokken
- Wanneer een potentiële klant iets opzoekt via Google, verschijnt Tom Nollekens als eerste in beeld
Iemand zoekt iets op Google
Hij komt op de nieuwe website van Tom Nollekens terecht
Hij bekijkt de video op de website
Hij krijgt een advertentie te zien op Instagram Story
Tom Nollekens is een succesverhaal waar we bij Twaalfde Man enorm trots op zijn. Samen zijn we twee ambitieuze bedrijven die het elke dag beter willen doen. En dat werkt. Bedankt Tom en Matthias voor het vertrouwen.