10 duizend volgers in 6 maanden op TikTok!
Het succesverhaal van hoe Twaalfde Man het TikTok-kanaal van online baby- en kinderwinkel De Gele Flamingo deed groeien met virale TikTok-video’s en TikTok-advertenties.
De Gele Flamingo is al langer een gevestigde waarde in de online wereld van de baby- en kinderspullen in België en Nederland. Wat begon met enkele producten in de garage van founder Sophie groeide uit tot een online shop met meer dan 15.000 producten, een magazijn en fysieke winkel. Met maar liefst 167.000 volgers op hun Instagram was ook hun socialemediacampagne een overdonderend succes.
Het Instagram-account van De Gele Flamingo draait erg goed. Elke dag bereiken ze nieuwe potentiële kopers, maar hun TikTok-account was een ander verhaal. Sophie wist dat de doelgroep van De Gele Flamingo ook op TikTok aanwezig was. Met Instagram-content probeerden ze hun volgersaantal omhoog te krijgen op TikTok, maar daar zagen ze maar weinig effect van.
En dat is het moment waarop Sophie Twaalfde Man contacteerde. Al snel werd duidelijk dat er meer content specifiek voor TikTok gemaakt moest worden om het volgersaantal zo snel mogelijk te doen stijgen.
Als target werd er afgesproken om op 6 maanden tijd het volgersaantal van 100 naar 10.000 volgers te krijgen. Stevig, maar daar houden wij wel van! We zijn gedurende 6 maanden iedere maand bij De Gele Flamingo gaan filmen. Denk aan:
- De beste fopspeen voor je baby
- Hoe je een autostoel moet installeren
- Hoe je een buggy in elkaar steekt
We merkten al snel dat de uitlegvideo’s heel snel heel veel views kregen. We maakten uiteindelijk 72 organische video’s en runden verschillende TikTok-advertenties. De focus lag steeds op het bereiken van potentiële relevante volgers. Ook in de feed gebruikten we enkel het herkenbare geel van De Gele Flamingo. Zo trokken we de herkenbare huisstijl door op alle socials.
Het resultaat na 6 maanden? Op TikTok haalden we met gemak 10.000 volgers. En we filmden zelfs enkele virale video’s zoals:
- ‘Must-haves voor je kraamtas’: 287.100 views
- ‘Wat is open einde speelgoed?’: 211.500 views
- Productvideo over de Elodie Mondo Buggy: 205.400 views
Meer cijfers nodig? Let’s go! Op 6 maanden tijd hebben we:
- +1 miljoen mensen bereikt
- +1,5 miljoen views behaald
- +25.000 likes gekregen
Zowel De Gele Flamingo als Twaalfde Man zijn twee ambitieuze bedrijven die elke dag resultaat willen boeken. En daarom zijn we zo trots op ons succesverhaal met TikTok van De Gele Flamingo. Bedankt Sophie voor het vertrouwen.