fbpx
Duiven Coolbird

Een webshop met marketingfunnel voor Coolbird

Hoe maak je voor de eerste keer een online advertentiecampagne en marketingfunnel op grotere schaal voor je webshop op? Met de expertise en creativiteit van Twaalfde Man natuurlijk! 🤩

De online webshop van Coolbird is de place to be voor alle gezondheidsproducten, supplementen, accessoires en speciale voeding voor duiven en siervogels. Op het moment dat ze ons inschakelden, lag hun focus op een goed werkende webshop op vlak van verzending.

Waarvoor ze ons nodig hadden? Om hun webshop naar een hoger niveau te tillen en meer omzet te halen.

Twaalfde Man verzorgt al een jaar de digitale marketing voor onze Coolbird webshop. Na een korte inwerkperiode, met snelle service en communicatie, kunnen we vandaag met Coolbird veel gerichter digitaal adverteren en zo klanten overtuigen om bij ons te bestellen.

Iedere maand wordt alle data geëvalueerd. We sturen in samenspraak met Jasper bij waar nodig om onze vooropgestelde doelstellingen te behalen. Zowel op nationaal als op internationaal vlak zien we geleidelijk aan het marktaandeel van Coolbird vergroten.

Marc Schueremans
Director of sales and marketing

Marc Schueremans Coolbird
Coolbird Facebook advertenties

De uitdaging

De uitdaging was simpel: de webshop van Coolbird op een grotere schaal goed laten draaien. Dat we van nul moesten beginnen met de marketingfunnel omdat ze nog nooit campagnes hadden laten lopen, was een extra uitdaging.

En die wilden we met volle goesting aanpakken! Ook de juiste kanalen voor de doelgroep kiezen, was een absolute must.

De samenwerking

Na een brainstorm werd al snel duidelijk dat Google en Facebook dé plaatsen waren om de doelgroep voor de eerste keer in contact te brengen met Coolbird. Vol enthousiasme maakten we onze eerste campagne op, maar de resultaten bleven uit.

Wat leerden we meteen? Via Meta konden we als interesse enkel ‘vogels’ selecteren, geen ‘duiven’. Hierdoor bereikten we te veel irrelevante personen en bleven de resultaten uit. Na een paar weken hebben we de campagne afgezet en herbekeken. Het was voor ons op dat moment erg belangrijk om open en eerlijk met Coolbird te communiceren.

Bing advertenties Coolbird
Duiven Coolbird

Na overleg met Coolbird besloten we om via Google te focussen op een doelgroep die al verder stond in het aankoopproces (lees: de doelgroep die actief via Google op zoek ging naar duivenproducten).

Facebook zouden we in dit volledige proces voor retargeting gebruiken. Zo kregen websitebezoekers die niets kochten advertenties te zien op Facebook als tweede touchpoint om Coolbird top of mind te laten blijven.

Toch voelden we dat het nog beter kon. Maar liefst 10% van het websiteverkeer van Coolbird kwam via de zoekmachine Bing op hun webshop terecht. We besloten om een maand een testcampagne te runnen op Microsoft. Met succes! We zagen na enkele dagen al aankopen. Het gevolg? We adverteren voor Coolbird nu ook permanent op Bing.

Het resultaat

Het is een mooi jaar geweest voor onze samenwerking met Coolbird. Op Google maten we op een jaar tijd maar liefst 1.777 conversies waarvan 554 aankopen voor een kost per conversie van €1,88. Belachelijk goed dus. De andere conversies waren mensen die lid werden van hun voordeelclub of een account aanmaakten.

Coolbird en Twaalfde Man zijn twee ambitieuze bedrijven die het elke dag beter willen doen. En die samenwerking werkt. Bedankt Marc en Thomas voor de geweldige samenwerking en het vertrouwen.

Coolbird Google advertenties
Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub
Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub Join the fanclub

Weet jij hoe je Gen Z kan bereiken?

Ontdek alle tips in ons e-book!