Hoe Twaalfde Man de business van Van Den Bril doet boomen 💥
Als gevestigde waarde in je gemeente je merk online in de kijker zetten om meer business te genereren. Hoe begin je daaraan?
Dat vroeg Michaël Van Den Bril zich ook af. Michaël staat momenteel als derde generatie aan het roer van de succesvolle menswear conceptstore Van Den Bril. De kledingwinkel is in Rumst en omstreken heel bekend. Michaël zocht een partner (lees: Twaalfde Man) die de noden van de doelgroep van Van Den Bril begreep en de winkel ook online in de kijker zou kunnen zetten om zo extra naamsbekendheid te creëren.
De uitdaging
“Ik wil meer pakken op maat verkopen.” Dat is wat Michael tegen ons zei. De conceptstore had zijn succes al bewezen in Rumst. Nu was het aan ons om de winkel bij een doelpubliek buiten Rumst bekend te maken. De uitdaging zat in het juiste doelpubliek aanspreken en hen te overtuigen om langs te komen in de conceptstore.
De samenwerking
Na een brainstorm bleek dat Michaël heel veel pakken op maat verkocht aan trouwers. Wij schoten meteen in actie. We wisten dat de doelgroep via Pinterest zocht naar inspiratie voor hun trouwfeest. De ideale plek voor een eerste touchpoint dus. De meeste mensen zochten met vrij specifieke zoektermen zoals ’trouwkostuum groen’. Dus wij lieten hen de juiste content zien.
Op Google waren we sterk aanwezig voor de doelgroep die verschillende kledingzaken aan het overwegen is. We zagen de zoekwoorden ‘trouwkostuum op maat’ vaak terugkomen. Via Instagram en Facebook bereikten we mensen die net verloofd zijn.
Dankzij onze verschillende campagnes op verschillende kanalen kwamen er heel wat extra websitebezoekers bij per maand. We bereikten hen achteraf ook via Instagram en Facebook.
We maakten advertenties op met herkenbare situaties voor de doelgroep, want een algemene boodschap op een algemene doelgroep werkt niet. We lanceerden een advertentie met een foto van Michael die een pak opmeet en een foto van gelukkige trouwers. Wat bleek? Voor trouwers werkte de tweede foto (lees: social proof) het beste. Er goed uitzien op je trouwdag, dat de droom van elke trouwer.
Verder bespreken we tijdens maandelijkse fysieke meetings wat er goed gaat en wat we kunnen verbeteren. Kort op de bal spelen dus. Iets wat we heel graag doen. Zo lanceerden we ook campagnes over geschenken voor de feestdagen, communie, fashion week… Want meedenken met onze klant is voor ons een must in een samenwerking.
Het resultaat
Het resultaat na 6 maanden? Op Facebook en Instagram bereikten we meer dan 400.000 mensen. Via Google klikten er 2.400 mensen door naar de website voor een conversieratio van maar liefst 6,22%. Extra afspraken en sales voor Michael dus!
Twee ambitieuze bedrijven die elke dag close samenwerken geeft resultaat. En daarom zijn we trots op ons succesverhaal met Van Den Bril. Bedankt Michael voor het vertrouwen.
Op zoek naar een agency dat steeds met je meedenkt en creatief uit de hoek kan komen om je merk online te verkopen?