Organisch posten op socials is een hele uitdaging geworden. We merken de laatste jaren dat het bereik afneemt en dat het zelfs moeilijker wordt om interactie te hebben met je eigen volgers.
Toch zie ik bij een ‘goede’ organische post meteen een groot verschil, zo is er veel meer interactie. Maar dan is de vraag ‘wat is een goede organische post’?
Awel, zo’n goede post heeft 3 kenmerken. 👇 👇 👇
Aansprekend beeld
Mensen scrollen uren per dag op hun telefoon. Dus wat maakt dat zij stoppen met scrollen? Stap één bij een goede organische post is een aantrekkelijk beeld. Zo laat je jouw grafisch kunstwerk thuis en zet je mensen op je afbeelding. Focus je steeds op de beleving. Dus wanneer je een vacature online zou posten, gebruik dan geen persoon die achter de computer zit als foto, maar een beeld waarbij collega’s het gezellig hebben samen.
Denk dus echt na over het gevoel dat het beeld overbrengt en ga na of dit overeenkomt met wat je wilt communiceren.
What’s in it for me?
Overal in de marketingwereld komt deze vraag vaak terug: “Wat heeft jouw doelgroep eraan?” Mensen zijn onbewust egoïstisch en streven altijd naar hun eigen voordeel.
Dus zet in de copy duidelijk wat ze eraan gaan hebben. Hier een voorbeeld:
DO ✅
“Leer hoe je Meta Ads kunt opzetten, optimaliseren en bijsturen voor je eigen merk!”
➡️ Hier laat je het eindresultaat zien waar je doelgroep naar op zoek is.
DON’T ❌
“20 uur aan cususmateriaal over Meta Ads!”
➡️ Hier haal je aan dat de ontvanger veel werk zal hebben en de weg lang zal zijn.
Authentiek
En natuurlijk… authentiek! Dat is de derde pijler waar een goede organische post aan moet voldoen. Laat het bedrijfsleven zien hoe het is met leuke afterworks, opleidingen, de office dog… En zet vooral niet te veel dingen in scène.
Deze posts doen het bij onze klanten en ons altijd het beste. Dus maak het vooral niet te perfect!