CIRCL bouwt de duurzame huizen van morgen
Een nieuw product online in de markt zetten waarvan het beslissingsproces vele langer duurt. Met die uitdaging kwam CIRCL bij ons aankloppen. En wij zeiden maar al te graag ja. 🤩
Beter bouwen, beter wonen. Dat is de slogan van het nieuw woonconcept van CIRCL. Zij bouwen duurzame woningen (nieuwbouw en het afbreken en vervangen van een bestaande woning) tot op de centimeter juist op basis van een digitaal 3D-model. Een revolutionair concept dat Twaalfde Man graag mee in de picture wilde zetten.
De uitdaging
CIRCL wilde op korte tijd naamsbekendheid voor hun nieuwe product creëren en hun eerste klanten binnenhalen. Geen makkelijke opgave, want het beslissingsproces voor het kopen van een huis duurt langer dan dat van een scooter bijvoorbeeld. Ook moesten we rekening houden met de noden en pijnpunten van verschillende doelgroepen.
De samenwerking
CIRCL wist heel goed wie hun doelgroep was:
- Dertigers die hun eerste huis kopen
- Dertigers die hun eerste gezinswoning kopen
- Vijftigers die kleiner willen gaan wonen
- Vijftigers die hun droomwoning willen bouwen
Op basis van hun analyse brachten wij de noden en pijnpunten van de verschillende doelgroepen in kaart. Denk aan variërende prijzen, het feit dat niemand graag bouwt, snelheid van een bouwwerf, de kopzorgen, het ecologische aspect… We verwerkten de noden en pijnpunten van de verschillende doelgroepen in Instagram en Facebook-advertenties.
We bleven ons tijdens de samenwerking continu afvragen hoe we nog meer touchpoints zouden kunnen creëren. Ons doel? Tijdens de volledige customer journey top of mind blijven bij de doelgroep.
Waar doen mensen inspiratie op nog voor ze van plan zijn om een huis te kopen? Pinterest uiteraard! Door in deze fase al een touchpoint te creëren, had de doelgroep al van CIRCL gehoord nog voordat ze zelf wisten dat ze de stap zouden nemen.
Off-site bouwen is bij de meesten geen gekend concept. Daarom was het belangrijk om de voordelen uit te lichten. We maakten een e-book over de voordelen van off-site bouwen. Om het e-book te downloaden, moest je je e-mail achterlaten. Zo kreeg CIRCL ook een heel aantal warme leads binnen. Win-win, als je het ons vraagt.
Aanvullend voorzagen we ook enkele blogs om met de top mee te kunnen concurreren qua SEO. Uiteraard kon een Google-campagne op basis van ons zoekwoordenonderzoek niet ontbreken.
Als laatste adverteerden we ook op Batibouw, want de bezoekers van deze beurs vallen ook perfect binnen de doelgroep van CIRCL. Op alle vlakken proberen we steeds op een creatieve manier na te denken met onze klanten.
Het resultaat
Maandelijks bereikten we meer dan 30.000 mensen uit de doelgroep met de advertenties van CIRCL op Facebook en Instagram. Het e-book werd meer dan 180 keer gedownload. De Google ads waren goed voor maar liefst 70 conversies op 4 maanden tijd. Het conversiepercentage lag op 4,66% en de kost per klik op €16,88. Da’s iets hoger dan onze andere klanten, maar we spreken hier ook over een veel grotere aankoop. 😉
CIRCL en Twaalfde Man zijn twee bedrijven die absoluut vooruit willen en vooruitstrevend denken. En dat werkt belachelijk goed. Bedankt Wim en team CIRCL voor de geweldige samenwerking en het vertrouwen.
Heb jij ook een nieuw product dat je online in de markt wil zetten? Wij bijten ons er graag in vast.