Eén van de belangrijkste puntjes binnen online marketing is jouw schrijfwijze. Met een goede visual trek je dan wel de aandacht van je doelgroep, maar dankzij leuke en vlot geschreven teksten kan je hun aandacht ook behouden! Te weinig bedrijven besteden hier voldoende tijd aan. En als resultaat vindt niemand jouw bedrijf echt cool. 🥺
En waarom moet ik mij hiermee bezighouden?
Dé basisregel in elke tekst: door de overload aan informatie op sociale media gaan mensen veel sneller “filteren” wanneer het op content aankomt. Daarom is het belangrijk dat je met jouw tekst en merkidentiteit een duidelijk antwoord kan bieden op de volgende vragen:
- Hoe beantwoord je aan de klant hun behoeften?
- Waarom lezen ze deze post?
- Waarom kiezen ze voor jouw product of dienst?
Het verschil tussen saaie en coole copy
😥 Wij doen online marketing en video voor groeiende KMO’s. Zo maken wij verschillende soorten video’s: interviews, podcasts, testimonials & bedrijfsvideo’s. Daarnaast adverteren we ook op sociale media en Google.
😆 Jouw bedrijf laten schitteren door fantastische video’s? Zet de spotlight op jouw dienst of product met een bedrijfsvideo! Overtuig jouw potentiële klanten door hen te bereiken met doelgerichte advertenties via Facebook, Instagram, LinkedIn & Google. Ready to rock?
Hier zie – en voel – je meteen het verschil. Bij het eerste stukje tekst ligt de focus op Twaalfde Man en haar activiteiten. We doen waar we goed in zijn en tonen welke diensten we aanbieden, etc …
Basic, en dus niet de moeite om te lezen.
Bij het tweede stukje tekst zie je duidelijk dat we de aandacht van onze doelgroep proberen te trekken. ‘Wow, ik wil mijn bedrijf inderdaad laten schitteren en in de spotlights zetten. En daarnaast nog extra potentiële klanten overtuigen? Graag!’
Wij verkopen een resultaat, en dat is het grote verschil.
Enkele tips om jouw copywriting naar een hoger niveau te tillen!
- Begin met een vraag. Zo krijg je meteen de aandacht van je doelgroep.
- “Wist je dat 95% van de ondernemers geen duidelijk businessplan heeft?“
- Grote blokken tekst? Hell nooo! Gebruik een opsomming. Zo hou je het overzichtelijk en blijft het aantrekkelijk om te lezen.
- Verkoop het resultaat! Je dienst of product boeit niemand. Wat is het resultaat?
- “Met een cocktail aan het zwembad in het zonnige Spanje wanneer je maar wil? Bekijk snel ons nieuwbouwproject in Alicante.“
- Denk zeker goed na over welke ‘tone of voice’ je doelgroep wil horen. U? Jou? Kan er af en toe een grapje vanaf, en af en toe over de schreef gegaan worden? Of wil je doelgroep juist moeilijke termen vanuit de praktijk lezen en hun hoofd breken over een inhoudelijk stuk materie?
- “Twaalfde Man. Het geheime wapen van elk goed draaiend voetbalteam. En nu horen we je al denken: “Wat heeft een jong creatief agency te maken met voetbal?” Niets! Maar we geloven wel in de toegevoegde waarde van enthousiasme.”