Case Study over UNIZO

Enkele maanden geleden kwamen we via een netwerkevenement van UNIZO in contact met… UNIZO zelf! De grootste ondernemersfamilie van Vlaanderen wilde graag hun leden – rasechte ondernemers – goed in beeld brengen. Aangezien ze innoveren erg hard willen promoten, spraken onze interactieve video’s hen meteen aan. Want zeg nu zelf, hoe promoot je innovatie beter dan met interactieve videomarketing? 

Een aantal weken later kregen we dan ook een een uitnodiging van Pieterjan om kennis te maken op het hoofdkantoor in Brussel. Om een lang verhaal kort te maken: Twaalfde Man en UNIZO waren meteen een perfecte match! Het was de start van een fijne en geslaagde samenwerking. 

De uitdaging

De leden van de grootste ondernemersfamilie van Vlaanderen aanzetten om te innoveren.

Onze aanpak

We zetten de innoverende leden van Unizo in de kijker met een interactieve video.

Het resultaat

Een interactieve video die haar kijker gidst door de wondere wereld van innovatie.

De uitdaging

De workshop i.v.m. innoveren promoten bij de doelgroep van UNIZO

Zoals we al zeiden, kozen we meteen voor interactieve videomarketing. Als inhoud voor de video hebben we gewerkt met social proofs. We gebruikten verhalen van succesvolle innoverende bedrijven om eventuele twijfelaars goed te kunnen overtuigen! Dankzij de innovatieve aanpak van interactieve video’s konden we werken met keuzeknoppen, waardoor de doelgroep steeds persoonlijke, informatieve boodschappen te zien kreeg. 

Een voorbeeldje: de eerste vraag in de video is “Doet u al aan innoveren?”. Wanneer de doelgroep daar ‘ja’ op antwoordt, krijgen zij andere video’s te zien dan de mensen die op ‘nee’ klikken. De video’s zijn ook stuk voor stuk opgemaakt in de huisstijl van UNIZO. Zo vormen ze allemaal één mooi geheel. Cool hè?

Onze aanpak

Van idee tot concept, tot eindresultaat!

Onze aanpak

Van idee tot concept, tot eindresultaat!

01

Interactieve brainstormsessie

02

Een funnel opmaken en uitschrijven

03

Een moodboard maken

04

Shooting day op verschillende locaties

05

Montage van het beeldmateriaal

06

Constante loop van feedback

Het resultaat

Een knaller van een video!

Ondertussen zijn we een aantal weken verder en kunnen we met trots terugkijken naar een zeer geslaagd project (al zeggen we het zelf 😅). De interactieve video die de workshop over innoveren promoot, staat nu online op de website van UNIZO. 

Wat ook interessant is om te vertellen, is dat we de data van de video volledig kunnen analyseren. We zien dus precies hoeveel mensen de video bekeken en op welke knoppen het meeste werd doorgeklikt. Naast de interactieve video maakten we van elke testimonial een aparte video, die UNIZO elks op hun beurt kan gebruiken voor advertenties en posts op sociale media. Een geslaagd project of een geslaagd project? Allebei!

Benieuwd naar het eindresultaat? Check het hieronder!

Pieterjan, Marketing & Event medewerker UNIZO

Jasper en zijn team denken mee na én hebben het inzicht en de vakkennis om van een grijs magazijn een dynamische en sprekende video te maken. Zonder al te veel feedback, kwam er een super eindproduct tevoorschijn waarin meer zat dan er gevraagd was. Een topper!