Case study: TalentLogiQs

Een aantal maanden geleden kwamen wij in contact met TalentLogiQs, een belangrijke speler in de HR-wereld. Ze focussen zich op nieuwe inzichten in talentmanagement door hun zelf ontwikkelde evidenced-based tool.

Via online marketing wilden ze graag naamsbekendheid opbouwen en hun doelgroep aanspreken. Door de vele mogelijkheden van de online wereld, zagen ze door de bomen het bos niet meer. Met ons jong team gingen wij volop brainstormen over hoe wij het online imago van TalentLogiQs konden boosten. 

Hoe hebben we dit aangepakt en wat was het resultaat? Dat leggen we je hieronder stap voor stap uit.

De uitdaging

Een nood en interesse kweken bij hun specifieke doelgroep, en deze met goede retargeting overtuigen om contact op te nemen met TalentLogiQs.

Onze aanpak

Een online imago creëren. Hoe? Met doelgerichte video’s en advertenties op LinkedIn, waarin de USP’s van TalentLogiQs in de verf worden gezet.

Het resultaat

Maandelijks verschillende extra inschrijvingen.

De uitdaging

Leads verzamelen en de naamsbekendheid verhogen

 De doelstellingen van TalentLogiQs voor 2021 waren dan ook duidelijk:

  • Meer leads verzamelen buiten hun eigen netwerk.
  • Meer naamsbekendheid in de branche.

 

Kortgezegd, nieuwe en bruikbare leads verzamelen die kunnen voortvloeien in klanten die met volle vertrouwen naar TalentLogiQs willen stappen met hun vragen. Maar hoe verzamel je die leads nu eigenlijk? En welke online mogelijkheden zijn hiervoor nodig? Met die vragen gingen ze zelf naar een partner met expertise op verschillende vlakken: Twaalfde Man.

Onze aanpak

Een gezellig tasje koffie ontbrak gelukkig niet tijdens onze samenwerking. 😉

01

Brainstormsessie

02

Contentplanning uitschrijven

03

Concurrentieanalyse uitvoeren

04

Aantrekkelijke visuals opmaken

05

White paper opmaken

06

E-mailmarketing uitvoeren

07

Adverteren op LinkedIn

08

Constante loop van feedback

Het resultaat

Scoren op LinkedIn!

Ondertussen zijn we enkele maanden verder sinds de opstart van het project. We plaatsen acht keer per maand doelgerichte berichten op de LinkedIn-pagina van TalentLogiQs, waarvan enkele zeer professionele en persoonlijke video’s zijn. 

Ook adverteren we over onderwerpen zoals een whitepaper of een online event. Het doel is de naamsbekendheid op te bouwen bij potentiële klanten. Dit lukt ons aardig goed, want hun volgersaantal op LinkedIn is gestegen met * procent er daarbij kregen ze per maand * aantal meer websitebezoekers!

Nu, last but not least, hebben we aan de hand van onze LinkedIn advertenties enkele zeer waardevolle leads binnengehaald!

Kortom, een geslaagde samenwerking die zeker nog niet voorbij is! We’ll keep you tuned!

Lesley, Co-Founder TalentLogiQs

Wat ik enorm apprecieer aan Twaalfde Man is hun hands-on mentaliteit. Het is een pragmatisch team dat echt de inspanning deed om TalentLogiQs volledig te begrijpen.

Ze verdiepten zich, dachten met ons mee, vroegen feedback en voerden uit. Wij zijn blij met de resultaten en de fijne samenwerking.

Videomarketing TalentLogiQs