Case Study over TalentLogiQs

Een aantal maanden geleden kwamen wij in contact met TalentLogiQs, een belangrijke speler in de HR-wereld. Ze focussen zich op het creëren van nieuwe inzichten in talent management aan de hand van hun eigen evidenced-based tool.

Via online marketing wilden ze graag naamsbekendheid opbouwen en hun doelgroep aanspreken. Door de vele mogelijkheden die op de dag van vandaag beschikbaar zijn, zagen ze door de bomen het bos niet meer. Zonder aarzelen gingen wij aan de slag, en brainstormden we samen over hoe wij het online imago van TalentLogiQs konden boosten. 

Maar hoe hebben we dit juist aangepakt? En wat was nu het resultaat hiervan? Dat leggen we je hieronder stap voor stap uit!

Het logo van TalentLogiQs

De uitdaging

Een nood en interesse kweken bij de doelgroep, en deze met goede retargeting overtuigen om contact op te nemen met TalentLogiQs.

Onze aanpak

We creëerden een online imago voor TalentlogiQs met doelgerichte video’s en advertenties op LinkedIn, waarin hun USP’s in de verf werden gezet.

Het resultaat

Maandelijks verschillende inschrijvingen!

De uitdaging

Leads verzamelen en de naamsbekendheid van de organisatie verhogen.

Kortgezegd, nieuwe en bruikbare leads verzamelen die kunnen voortvloeien in klanten die met volle vertrouwen naar TalentLogiQs stappen met hun vragen.

Maar hoe verzamel je die leads nu eigenlijk? En welke online mogelijkheden zijn hiervoor nodig? Met die vragen gingen ze zelf naar een partner met expertise op verschillende vlakken: Twaalfde Man.

Onze aanpak

Een gezellig tasje koffie ontbrak gelukkig niet tijdens onze samenwerking. 😉

01

Brainstormsessie

02

Contentplanning uitschrijven

03

Concurrentieanalyse uitvoeren

04

Aantrekkelijke visuals opmaken

05

White paper opmaken

06

E-mailmarketing uitvoeren

07

Adverteren op LinkedIn

08

Constante loop van feedback

Het resultaat

Scoren op LinkedIn!

Ondertussen loopt onze samenwerking al enkele maanden.

We plaatsen acht keer per maand doelgerichte berichten op de LinkedIn-pagina van TalentLogiQs, waarvan enkele zeer professionele en persoonlijke video’s zijn. 

Zo adverteren we ook over onderwerpen zoals hun eigen white paper (die we grafisch ontworpen hebben) of de Talent Review Fridays (een online event) om zo hun naamsbekendheid te verhogen bij potentiële klanten.

Last but not least, hebben we aan de hand van onze LinkedIn advertenties enkele zeer waardevolle leads binnengehaald!

Kortom, een geslaagde samenwerking die zeker nog niet voorbij is!

We’ll keep you posted!

Lesley, Co-Founder TalentLogiQs

Wat ik enorm apprecieer aan Twaalfde Man is hun hands-on mentaliteit. Het is een pragmatisch team dat echt de inspanning deed om TalentLogiQs volledig te begrijpen.

Ze verdiepten zich, dachten met ons mee, vroegen feedback en voerden uit. Wij zijn blij met de resultaten en de fijne samenwerking.

Videomarketing TalentLogiQs