Case Study over Kiels Scooter Center

Een aantal maanden geleden kwamen wij in contact met Lorenz, eigenaar van het Antwerpse Kiels Scooter Center. Lorenz gaf tijdens onze brainstormsessie aan dat ze moeite hadden met hun online zichtbaarheid. Geef toe, het is allemaal niet zó gemakkelijk!

Ze wilden graag met behulp van online marketing naamsbekendheid opbouwen en zo hun doelgroep aanspreken. Maar waar begin je nu precies? En hoe bouw je in godsnaam naamsbekendheid op? Dit was het moment waar onze handen gingen kriebelen.

Twaalfde Man en Kiels Scooter Center bleek een match made in heaven te zijn. Hoe dit proces verlopen is, en wat het resultaat bleek te zijn? Dat leggen wij jou graag in geuren en kleuren uit!

De uitdaging

Een grotere naamsbekendheid opbouwen, met als uiteindelijke doel om meer scooters te verkopen.

Onze aanpak

Een knaller van een advertentiecampagne op Facebook en Google, ondersteund door doordachte organische posts op hun sociale media.

Het resultaat

Een geslaagde samenwerking met schitterende online resultaten!

De uitdaging

De doelstellingen voor 2021 waren zo klaar als een klontje: 

  • Naamsbekendheid opbouwen
  • Meer winkelbezoekers werven
  • Meer scooters verkopen

 

Kortom, het doel was om de naamsbekendheid van Kiels Scooter Center op te bouwen en nieuwe leads te verzamelen. Die nieuwe leads zetten we op hun beurt om naar fysieke winkelbezoekers die een scooter aankopen in de winkel.

Onze aanpak

Verschillende succesvolle advertentiecampagnes via Facebook en Google Ads

01

Interactieve brainstormsessie

02

Contentplanning uitschrijven

03

Concurrentieanalyse uitvoeren

04

Aantrekkelijke visuals opmaken

05

Google Ads implementeren

06

Adverteren op Facebook & Instagram

07

Continu sociale media up-to-date houden

08

Constante loop van feedback

Het resultaat

Conversies, conversies, conversies!

Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en kunnen we pronken met de eerste resultaten. Uit het lanceren van twee Facebookcampagnes kunnen we enkele dingen concluderen:

Bij de eerste campagne lag de focus op het genereren van meer websitebezoekers. Zo zien we in Google Analytics dat er rond de 6.000 websitebezoekers zijn geweest in maart 2021. Een stijging van 120% tegenover de maanden voordien!

De tweede Facebookcampagne moest meer paginavolgers genereren. Efficiënt zoals we zijn, focusten we de campagne op de websitebezoekers. In chique marketingtermen heet dat ‘retargeting’, het wegwijs maken van potentiële klanten. Zij weten uiteraard al wat Kiels Scooters Center is, want ze hebben de website in het verleden al eens bezocht!

Hierdoor zijn ze vaak ook geïnteresseerd om hun sociale media te volgen. We hebben uiteindelijk per maand tussen de 30 en 50 nieuwe pagina vind-ik-leuks gegeneerd! Het opmaken van organische posts op Instagram en Facebook ontbrak natuurlijk ook niet, want hoe toon je anders hoe het er écht aan toe gaat binnen een bedrijf?

Tot slot hebben we ook nog Google-advertenties gerund. Dit leidde tot wel 100 conversies per maand (telefoongesprekken, aankopen & ingevulde contracten)!

We zijn dus gewoon super content van onze samenwerking, en kunnen niet wachten op onze volgende meeting met Lorenz. Tot snel 🎉

Lorenz Verbert

Zaakvoerder Kiels Scooter Center

Er zijn veel online marketingbureau’s maar Jasper en zijn team maken het verschil door heel persoonlijk om te gaan met de klant. Ze komen ook zelf met geweldige ideeën af! 

Ook een pluspunt voor als je niets van online marketing kent: elke maand krijg je een mooi filmpje met de resultaten van de afgelopen maand opgestuurd!

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Daar hebben we het graag met je over. We bekijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf en hoe we samen het verschil kunnen maken.