Onze Case Study over Bond zonder Naam

Een aantal maanden geleden ontvingen we een leuk berichtje van Bond zonder NaamJe weet wel … die vzw die bekend werd door hun jaarlijkse kalenders met inspirerende spreuken. Maar ze zijn veel meer dan dat!

Met projecten zoals het KansenhuisGevangenenwerking en Instagrannies bieden ze concrete hulp en inspireren ze mensen die niet gezien worden door de samenleving. En inspireren sluit – nu toch wel heel toevallig – perfect aan bij onze purpose. 

Bond zonder Naam vond dat het tijd werd dat ze online naamsbekendheid gingen opbouwen, met een voorkeur voor een iets jonger publiek. Hun jaarlijkse kalenderverkoop vond ook dit jaar online plaats, wat ons de perfecte opportuniteit gaf om hierop in te haken met een online advertentiecampagne.

Want iedereen kan toch een kalender gebruiken, niet? 😉

De uitdaging

Een grotere naamsbekendheid opbouwen, met als uiteindelijke doel een jonger doelpubliek aan te spreken.

Onze aanpak

Een knaller van een advertentiecampagne op Facebook. Samen met een persoonlijke, maar vooral duidelijke video. 

Het resultaat

Een geslaagde samenwerking met schitterende online resultaten!

De uitdaging

Na een stevige brainstormsessie werd ons al snel duidelijk wat er verwacht werd:

 

  • Sterke storytelling die met hart en ziel duidelijk maakt waar Bond zonder Naam voor staat.
 
  • Naamsbekendheid opbouwen bij een jongere doelgroep dan hun gewoonlijke, iets oudere doelgroep.
 
  • Een focus op zakelijke klanten die de kalenders kunnen aankopen als relatiegeschenk.
 
  • Het aanbod aan kalenders uitlichten, en hoe je ze het beste kan gebruiken.

Onze aanpak

Het voelde alsof we collega's waren van Bond zonder Naam!

01

Interactieve brainstormsessie

02

Constante loops van feedback

03

Meetings wanneer nodig

04

Camera? Locatie? Check!

05

Filmen op locatie

06

Bijsturen als het moet

07

Facebook advertenties lanceren

08

... en optimaliseren

Het resultaat

Een - iets - jonger doelpubliek aanspreken!

Ondertussen is ons eerste project afgelopen. En Twaalfde Man mag zich ondertussen een trotse vaste partner van Bond zonder Naam noemen. Ze waren zo tevreden over de samenwerking, onze drive, en de resultaten van onze campagne, dat ze ons niet meer konden missen. En zoals altijd, zijn we daar keitrots op! 💪🏼

In de video voor Bond zonder Naam doet Barbara Torfs, gedelegeerd bestuurder van BzN, haar verhaal op een persoonlijke, maar vooral duidelijke manier. 

Met de advertentiecampagne voor de jaarlijkse kalenders bereikten we 1,3% van alle Vlaamse bevolking (kinderen en huisdieren niet meegerekend). Maf toch? 

En daar bleef het niet bij!

Instagrannies, een van de andere projecten waar BzN zich over ontfermt, bereikte door onze advertenties 113 000 personen, waarvan er gemiddeld 98 000 de pagina nog niet volgden. Da’s heel veel volk, want er kwamen in één klap nog 700 nieuwe volgers op hun pagina bij! Ontdek hun Instagrampagina hier.

We zijn dus mega content over onze samenwerking met Bond zonder Naam, en dat willen we niet zomaar vergeten.

Stay tuned! 

Foto Barbara Torfs

Barbara Torfs

Directeur Bond zonder Naam

Samenwerken met het jonge en dynamische team van Twaalfde Man Media werkt zo ongelooflijk verfrissend en inspirerend!

De combinatie van een duidelijke visie, een grote dosis creativiteit, expertise en een hands-on mentaliteit leidt telkens tot mooie en betaalbare resultaten voor BZN.

‘Let’s keep up the good work’ in dit mooie partnership waarbij ze eveneens social responsibility in de praktijk omzetten!

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen?

Daar hebben we het graag eens over. 

We bekijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf en hoe we samen het verschil kunnen maken.